• Home
  • About Us
  • Events
  • Blogging Renewal
  • In the Media
  • Tajaddod Press Room
  • The Library
  •  

    Nabil Nicolas Never Stops to Amaze Us: Israel Turning Lebanese Youth into Drug-Addicts through Candies!

    Nabil Nicolas: Don't eat Israeli drug-filled candies!

    Lebanese politics would have been so boring without Free Patriotic Movement MP Nabil Nicolas. After he demonstrated his sharp understanding of technology, e-mail phishing and Israeli intrusion into his own mobile phone, he unveils now a new Israeli scandal: Israel is injecting drugs into candies exported to Lebanon, which instantaneoulsy turn those who eat them into drug addicts!

    We are not kidding. Tayyar.org is reporting the story and quoting MP Nicolas. He did not only talk about it; he formally submitted a judiciary information (reference 14606/M) to the Prosecutor General.

    يسأل نقولا «أيهما أهم وأخطر بالنسبة الى المجتمع اللبناني، أن تتحرك النيابة العامة التمييزية وتفتح تحقيقاً مفصلاً لمعرفة كيف تسعى اسرائيل الى ضرب المجتمع اللبناني من خلال جعل شبابه مدمنين على المخدرات التي توضع في السكاكر والحلوى الفاخرة التي تملأ المحلاّت والسوبر ماركت، أو أن يسارع القاضي ميرزا واللواء ريفي الى الردّ على سؤال نائب وجهه الى الحكومة متخطين بذلك كل الصلاحيات المعطاة لهما»؟.

    Even better:

    إخبار نقولا سُجّل تحت الرقم 14606/م، وذكّر فيه النائب المتني المدعي العام التمييزي بأن الدولة اللبنانية وقعت الإتفاقية الدولية العربية للدفاع الإجتماعي ضد الجريمة ونصت على إنشاء مكتب لشؤون المخدرات ذات شخصية قانونية، كما حددت آلية التنسيق العربية، لذلك يجب الإستعلام من (دولة عربية) حول فحوى المعلومات. كما أشار نقولا في إخباره الى أن هذه المعلومات تعتبر خرقاً لتوقيع لبنان إتفاقية الأمم المتحدة لمكافحة الإتجار غير المشروع في المخدرات والمؤثرات العقلية.

    And MP Nicolas gives more details:

    يكشف نقولا في إخباره أن أحدى الشركات الاوروبية «أرسلت مندوبيها المتخفين كالعادة إلى لبنان لفحص منتجاتها، من حيث تاريخ انتهاء الصلاحية أو غير ذلك، وخلال الفحص المخبري تبيّن لديهم أنها تضم مواد غريبة تحتويها هذه المنتجات، وبعد إرسال العينات إلى الشركة الأم، تبيّن أنّها مخدرات تؤدي إلى الإدمان اللارجوع عنه». وبحسب مصادر التحقيقات «فمصدر هذه الحلوى هو شبكة إسرائيلية تبتاعها عن طريق مافيا محلية في احدى الدول العربية وتدخلها على السكاكر وتصدّرها بطرق غير قانونية ومن دون علم الوكيل الحصري لهذه الحلوى.

    وبعدما اكتشفت الشركة «الأم» هذه العملية المنظمة، أبلغت الأجهزة الدولية المختصة بمكافحة هكذا جرائم التي أبلغت بدورها أجهزة سفارات أوروبية في المنطقة للتحري عن مصدر هذه المنتوجات.

    MP Nicolas takes conspiracy theories to an unprecedented, mesmerizing level. Thierry Messian, FOX News, and most Arab Mukhabarats would look like amateurs compared to him.

    Looking at Tayyar.org readers’ comments on the story is even more fascinating. Here is a revealing sample:

    maryam atwi 12/9/2010 7:04:12 PM
    name the brand so we will prevent our kids the risks of beeing eddicted

    BENZ 12/9/2010 5:19:14 PM
    hmmm coc bil bombom tab ma yehko min zamein allah ysemehkon lezeim nreik 3al bombom hal iyeim bi wjoud jamei3et 14 il chaheir bil hokom la ino bi waj3o il rass aktar min il mo5adarate

    anwar 12/9/2010 4:16:43 PM
    الثورة على الحريرية السياسية وكل توابعها هي الحل

    ghassan 12/9/2010 1:54:32 PM
    في غزة عملوها بالعلكة انه مكر اليهود

    samir 12/9/2010 1:52:03 PM
    كل شيىء مضروب في هذا البلد ؟ مش ب السكاكر ؟ هيدا شوكولا كادبوري ؟

    mish ma32ol 12/9/2010 1:34:26 PM
    hayda el choclate howe cadbury wsar ma3rof eo fiyo drugs

    Poor Cadbury!

    souha 12/9/2010 12:47:17 PM
    كل هذه التجاوزات والمعارضة تتفرج وتستنكر وتفضح ؟ كل هذا لا يجدي شيئاً ؟ الفساد ضارب اطنابه ؟ والمعارضة نائمة ؟ يجب التحرك على الارض ؟ والباقي لن يجدي شيئاً

    saamr 12/9/2010 12:43:34 PM
    كل هذه التجاوزات من ميرزا وريفي والسنيورة والحريري والمر ؟ والمعارضة “ساكتة ” طالما ان المعارضة لا تتحرك على الارض التجاوزات مستمرة

    Of course they found a way to implicate Said Mirza, Fouad Siniora, Ashraf Rifi and Saad Hariri in the plot!

    Tabsharani 12/9/2010 9:35:14 AM
    bikoun 2jehon ta3limet min 2lbeb 2l3eli 2nnou ma y7arrkou 2l adiye. W min bya3reif, yimkin wledou la mirza aw 7ada byi2rabou akalmin hal 7ilweyet.

    And the best of the best:

    لبنانية 12/9/2010 10:29:09 AM
    ولا تقتصر الامور فقط على انواع السكاكر بل كشفت مصادر طبية ان هناك انواعا من الاحزمة التي ادخل اليها كمية صغيرة جدا من المواد المشعة في معدن العقدة تقضي على خصبوبة الشباب !

    Metn constituents are blessed to be represented by MP Nabil Nicolas!

    3 responses to “Nabil Nicolas Never Stops to Amaze Us: Israel Turning Lebanese Youth into Drug-Addicts through Candies!”

    1. Georges says:

      I think Nicolas should first stop taking these candies since they started reducing his abnormal IQ

    2. Nadim Jalbout says:

      Such a remarkable man with a more fascinating fan base/followers. No wonder Lebanon got stuck in the political dark ages, but thank the lord for Mr. Nicholas, our fearless leader who will always be there to alert us from the dark forces conspiring against us.

      On another note, do you think this candy does not affect FPM’s children? I am positive it does not because THEY ARE immune against political corruption and international conspiracies.

      I assume this article will appear in Wikileaks very soon! Thank Mr. Nicholas for your enlightening thoughts.

    Leave a Reply